PLAY! ; PLAY! Zine

REVIEW: Diablo 3 Reaper of Souls

Posle 11 godina legendarni Lord of Destruction je dobio svoj dugo očekivani nastavak. Horde fanova širom sveta su se okupljale po svojim lokalnim PC diskontima i čekale ponoć ne bi li se dočepali novog Diabla 3. Po povratku kući, izmoreni dugim stajanjem u redu, hteli su samo sat, dva da ubijaju mobove i farmaju loot, ali su ih dočekali prepuni serveri. Zbog nedostatka offline moda nisu mogli da probaju ovaj dugo očekivani i mukotrpno stečeni nastavak. Kada su konačno i uspeli da se „nakače“ na server, dočekala ih je sasvim nova, šarena, konzolna igra, a jedina uspomena na njihovu staru ljubav je bio Barbarian i sam naslov igre. Mnogi su odmah odustali od igre, a većina posle završenog četvrtog akta zbog vrlo lošeg end gejma.

Screenshot011_resize

Posle mnogo kukanja po forumima, linčovanja/odlaska Džej Vilsona stigla nam je i prva ekspanzija. Skeptični, ali uvek sa tračkom nade, brojali smo kao za novu godinu i dočekali ponoć. Igra je … radila; serveri su radili, nije bilo čekanja, bilo je jako malo laga i polako smo počeli da se opuštamo.

Prva oblast u kojoj ćete se naći je Westmarch, mračni, gotički grad čije su ulice pune leševa. U ovom trenutku počinje da Vas prolazi jeza; atmosfera u Westmarch-u ne liči ni na šta što ste videli u D3, čak šta više, podseća na sablasni Diablo 1. Kosači, skeleti i aveti lutaju ulicama i dovršavaju preostale stražare. Ulazite u pojedine kuće i pomažete izolovanim pojedincima da spasu živu glavu (u ovoj ekspanziji primetićete daleko veći broj mini-questova, i to dosta boljeg kvaliteta nego u trojci). Kada uspete da porazite prvog bosa, palog andjela koji nosi bacač plamena (sa kojim rocket-jump-uje!), ućićete u još mračniju i gadniju močvaru, u mulj do kolena i uništavati horde novim sposobnostima ( posebno bismo izdvojili crnu rupu koju priziva mag, koja usivava i uništava sve sa ekrana).

Screenshot012_resize

Kada budete zavšili odlični peti akt, probajte novu klasu paladina… Pardon crusader-a. Krstaš imitira paladina iz dvojke kako po magijama tako i po izgledu, ali naravno sa nekim novim cakama. Znate onaj osećaj kad pokupite baš dobar dvoručni mač, ali teška srca odustajete od armora koji vam daje Vaš štit? E pa više nećete imati tih problema pošto pala…crusader može da nosi two-handed oružje i štit uz upotrebu pasivne sposobnosti, tako da nećete morati da se oprostite vašeg imba crusader-only shield-a. Na raspolaganju će Vam biti i par aura koje će pojačati celu družinu, s tim što sad imate mogućnost i da ih nakratko prebacite u aktivni mod i udvosručite njihov efekat tokom jednog okršaja.

Najveći problem Diabla 3 naspram dvojke je bio u tome što niste imali zabavan gejmplej jednom kada završite sva četiri poglavlja. Item-i su se razlikovali isključivo po brojkama, kupovani su i prodavani preko aukcijske kuće, a „grind“ aktova je brzo dosađivao. Blizzard je ovom prilikom baš zasukao rukave i odlučio da čupa korov iz svoje djavolje baštice. Prvi je otišao auction house, neposredno pre izlaska ekspanzije kako bi pripremio teren za Reaper of Souls. Zatim je ograničeno trejdovanje legendarnih predmeta na članove družine koji su ih pronašli, tako da ćete legendary gear morati sami da zaradite (i prištedite novac tati). Dosadni koncept prelaženja aktova zamenjen je slobodnim izborom poglavlja koje želite da igrate, kao i i zbora izmedju deset ( da, dobro ste pročitali!) nivoa težina, četiri standardna i peti, torment, koji ima šest podnivoa.

Screenshot014_resize

Glavna novina u ROS-u je takozvani Adventure mode, mućkalica i mešana salata svih dosadašnih nivoa i monsturuma gde možete da svaki put da doživite sasvim novo, random iskustvo. Ovaj mod će nagradjivati igrače koji nemaju previše slobodnog vremena i hoće odmah da uskoče u akciju i da nadju novi legendary za nekih 15-ak minuta.

Po svetu će biti razbacani bounty-ji, zadaci da očistite određenu tamnicu od monstuma ili da ubijete jednog bosa koji će Vas nagradjivati loot-om, iskustvom, zlatom i blood-shardovima, novom vrstom monete kojom kupujete random-izirane predmete. Ako budete imali dovoljno sreće, nailazićete i na specijalne ključeve koji otvaraju instance – Nephalem Rifts, gde ćete moći da nabavite the phattest lewt. Te iste ajteme ćete moći da odneste kod Mystika – merchant-a koji menja jedno od svojstava predmeta ili čak izgled samog premeta.

Screenshot015_resize

Blizzard je čuo Vaše vapaje, sređen je end-game, sređen je loot, spaljena je aukcijska kuća; Diablo 3 veterani će sad imati igru kakva im i dolikuje. Problem je kod onih kojima se nije svideo D3 na prvu loptu. Naime, ovo je i dalje ista igra, uglancana i sređena „ispod haube“, ali ovo nije Lord of Destruction 2; Reaper of Souls nema čime da privuče nove igrače, a od offline moda ni traga ni glasa. Sve ovo na stranu, ako Vam se iole dopao D3, jednostavno ćete obožavati ROS. Ovo je igra koju zaslužujete , sa pravom old-school atmosferom Diabla, drugačijim monstrumima, klasičnim herojem i praktično beskrajnim gejmplejem.

Autor: Damir Redžepagić

Diablo 3 Reaper of Souls

0