PLAY! ; PLAY! Zine

REVIEW: Anna’s Quest

Daedalic je uz Wadjet Eye Games već godinama jedna od poslednjih oaza kvalitetnih p&c avantura. Bilo da su na njima radili njihovi developeri ili su to činili u partnerstvu sa manjim studijima, istupajući kao izdavači, Daedalic nikada nije razočarao i uvek je donosio šarmantne i zabavne avanture na naše kompjutere, koje su se pre svega isticale odličnim šmekom i atmosferom. Anna’s Quest je najnoviji naslov iz ove kuće, koji se u potpunosti uklapa u ono što možemo da očekujemo od Daedalica.

ss_7d62e8cdaa3f4709268b04e071a51a573f6b097a

U igri ste u ulozi devojčice Ane, o kojoj se stara njen zaštitnički nastrojen deka. Jednoga dana se on iznenada razboleo i pao u postelju, pa je Ana rešila da krene na put kako bi pronašla lek za njega. Na tom putu ćemo je u 4 poglavlja voditi kroz razne avanture i nevolje,  gde će ona shvatiti kakav je svet i zašto je deda bio toliko zaštitnički nastrojen prema njoj. Ovu simpatičnu pričicu prvi put je napisao i osmislio studio Krams Design iz Australije, koji je još pre mnogo godina odradio prvo poglavlje igre, ali je igra u celosti godinama stajala na statusu kvo, dok se konačno Daedalic nije pojavio i spasao stvari. Priča u igri je bajka u najtradicionalnijem smislu te reči, i to veoma lepo napisana bajka, sa puno veselih, ali i mračnih momenata. Kroz priču i likove se provlače razni poznati momenti iz nekih drugih bajki, ali su veoma suptilni i ne prelaze onu neukusnu granicu kada omaž postaje previše napadan i iritantan.

ss_5bab0151a9b31a67d3fb857402d32677b6348d11

Gejmplej je standardan za point and click avanture, inventarske zagonetke i njihova međusobna ili  interakcija sa okolinom  su uglavnom vrlo logične, i neće vam previše usporavati  tempo igranja. Retko kada vam će se desiti da se zaglavite i to  će se najčešće dešavati u situacijama kada ćete napraviti previd usled dizajnerske greške koja vam ne dozvoljava interakciju sa nekim stvarima do trenutka kada je skriptovano pričom da tu treba nešto da radite. Tako ćete često biti u „pa bre sve sam proverio sa svim“ situacijama, samo da bi ste posle još jednom okrenuli krug proveravanja i shvatili da ono  što ranije nije nije imalo rezultata, sada se se aktvira, pošto je ispunjen neki uslov u razvoju priče/igre. Ovo stvara nepotrebno gubljenje vremena, i moglo je da se reši na elegantniji način. Originalni koncept igre jeste moć telekineze koju Ana poseduje , a koja će joj omogućiti da manipuliše određenim elementima okoline kako bi prevazišla prepreke i rešila zagonetke. Možda jedina stvar koja fali igri je neki osnovni quest log ili dnevnik sa taskovima, čisto da bi ste imali nekakav pregled ciljeva i zadataka, na osnovnu kog bi ste mogli da razmišljate o rešenjima istih. Sve u svemu, gejmplej je zadovoljavajući , i mada nije previše izazovan, daće vam dovoljno motivacije i zanimacije dok vodite Anu do kraja njene avanture.

ss_51486ff7c20b93add812922cb321fce204dd7d4f

Vizuelno igra izgleda vrlo lepo,  grafika u stilu starih crtanih filmova sjajno paše atmosferi i bajkovitom duhu igre, likovi su odlično dizajnirani, izgledaju karakterno,  zanimljivo i lako pamtljvo. Lokacije su onakve kakve možemo očekivati od jedne bajke: stari srednjevekovni grad, kula stare veštice, dvorac… a sve to prožeto raznoraznim anahronizmima koje lokacijama i priči daju komični karakter. Muzička podloga je takođe na nivou,  neke melodije dosta podsećaju na kompozicije koje smo imali prilike da čujemo i serijalu Deponia koji je verovatno najpoznatiji serijal p&c avantura iz Daedalica. Ono u čemu igra briljira jeste fenomenalna glasovna gluma na engleskom jeziku koja može da ide rame uz rame sa najboljom  produkcjiom crtanih filmova. Iskreni i nevino naivni glas male Ane sjajno prenosi njenu dobrotu i zbunjenost u svetu od koga ju je deka štitio, a ona je samo jedan deo te sjajne ekipe glumaca, pošto su apsolutno svi karakteri u igri „oglasovljeni“ što je izuzetno pohvalno i veoma je bitno za atmosferu igre.

ss_4e7d8065d3c95548c45c6a2cab4cecc569d476c0

Daedalic nas ni ovoga puta nije razočarao sa još jednom bajkovitom avanturom uz koju ćete rado uživati jednog finog vikenda, kada želite malo da odmorite i uživate u večitoj borbi dobrog i zlog, dečije nevinosti i ljudske iskvarenosti.

Autor: Nikola Savić

Anna's Quest

0